Toeval?

Steven | Random Thoughts | Saturday, 10 March 2007

De inBev aandelen zijn wat gezakt. Zou dat zijn omdat Bompa Pfaff overleden is?

Chips

Steven | marketing, advertising & campaigns | Saturday, 10 March 2007

Gisteren kreeg ik een mailtje in de bus. Of ik een nieuw Croky product wilde reviewen op mijn blog. Crokidos. Ik zou dan staaltjes krijgen, en mocht volledig eerlijk zijn.
Er wordt zelfs een website geopent waar je review videootjes kan posten: maakofkraak.be.

Slimmer bloggers zagen al snel dat die URL nog niet geregistreerd was. Pietel ging er dan ook meteen mee lopen en houdt hem even gegijzeld. Losgeld: chips op de bwards.

Grappig. Kleine fuckup van Mortierbrigade, maar ze spelen het spelletje mee en gaan inderdaad trakteren. Eigenlijk mogen ze beide pollekes kussen voor de buzz die er op deze manier gemaakt is.

Of ik zelf ga reviewen? Sure, why not. Ben altijd wel into een (marketing) experimentje. En ik kan chips ook wel smaken (zoals je jammer genoeg begint te zien).
Ik was wel een beetje teleurgesteld toen ik daarstraks die crokidos al in de Carrefour zag liggen. Ik dacht/hoopte/veronderstelde dat de blogger de pre-taste kregen. Heb dan maar een zak gekocht en al geprobeerd. Crispy Cheese was de smaak. Not bad. Waren klein chips rolletjes. Textuur leek wat op nacho’s, maar was minder hard en dus beter eetbaar. Qua smaak niet echt iets nieuws vond ik. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het in mijn vaste chipsassortiment komt.
Maar bon, laat maar komen die zending, dan maak ik er misschien nog wel een filmpje van.

Dit is eigenlijk al de 2e marketing/advertising vraag die ik krijg op een dikke week tijd waarbij Minor Issues als medium gevraagd wordt (AdHese was de vorige). Wil dit zeggen dat MI mainstream wordt, of is het blogmarketing dat begint te boomen?

Om af te ronden nog wat linken naar blogposts die hierover reeds verschenen zijn.

- Pietel origineel en vervolgpost
- Blogologie origineel, vervolgpost 1 & vervolgpost 2
- Eskimokaka
- Lichtgeraakt
- Appelogen
- Clopin
- BVLG
- De Standaard
- Michel Vuylsteke
- …