Nieuwe projecten

Steven | marketing, advertising & campaigns | Friday, 23 February 2007

Pas gelanceerd

- Het vliegend tapijt: een spelletje om de awareness te creëren dat Thomas Cook Airelines nu ook op Istanbul vliegt (behoorlijk goedkoop trouwens)
- WK blabla (was al eventjes uit, maar soit). Om het nieuwe Mobistar tarief Free Friends te ondersteunen organiseren we een WK blabla. Om ter langste bellen. Je kan een vliegreis winnen naar een locatie gelijk aan het aantal uren dat je kan babbelen (Istanbul ofzo :p). Schrijf je in of oefen via de website.

Parijs, Passport to ..

Steven | multimedia | Monday, 19 February 2007

Net terug van een weekendje Parijs. Bij wijze van test Passport to Paris meegenomen op Playstation Portable. Als het een beetje goed was aangepakt zou je dus moeten kunnen toekomen met zo’n digitale reisgids. Schitterend idee dus.

In de praktijk zijn ze er nog niet helemaal. De beschrijving van de points of interest is om te beginnen behoorlijk sumier. Om echt een goede uitleg te krijgen volstaat “Passport to”
dus duidelijk niet.
(more…)

Kyoto

Steven | Random Thoughts | Friday, 02 February 2007

Hoe kunnen we als land de CO2 uitstoot beperken? Het licht eventjes uit doen was een leuke gimmick. Maar als we nu in plaats van het even duister maken het licht in het algemeen een beetje dimmen?

Iedereen weet dat België 1 van de best belichtte landen is. Om de 50 meter autostrade vinden we een uit de kluiten gewassen verlichtingspaal. Ik vraag mij af, stel dat we nu om de paal, een paal uit zouden laten, zouden we dan geen licht genoeg hebben? De besparingen op het vlak van energie en dus ook op het vlak van CO2 uitstoot én belastingsgeld lijken me alvast enorm.

Klassieke advertising is tenminste veilig!

Steven | marketing, advertising & campaigns | Friday, 02 February 2007

Of hoe de Amerikanen de minste Guerrilla actie als een terreurdaad zien.
Gelezen op Digimedia.
Led-figuurtjes met een opstekende middenvinder werden gebruikt om reclame te maken voor het Turner Cartoon Network, maar het is dus redelijk ontaard.

Mooninites in Leds

Typisch Amerika!? Nog typischer dat het reclamebureau (Interference) nu openbaar zijn verontschuldigingen aanbiedt.

Eigenlijk heeft de campagne wel goed gelopen zou ik zo zeggen :)

Ik begrijp het niet goed. Kan iemand mij uitleggen hoe bovenstaand figuurtje met terrorisme verward kan worden?