AdHese

Steven | marketing, advertising & campaigns | Sunday, 04 March 2007

Sven van AdHese heeft me uitgenodigd om te participeren in hun blogvertising programma. Ik voel me vereerd en heb dan ook ja gezegd.

Temeer omdat ik dan ook eens de kans krijg om het eens van den andere kant te zien. Ik heb zelf al een campagne op het blognetwerk gedraaid. Een jobcampagne voor These Days (banners is nog actief op deze site).
De resultaten vielen toen bijzonder goed mee. Zeer interessante CTR, gaande van goed tot fantastisch. Sommige blogs schreven over de campagne wat resulteerde in extra buzz en kliks. Er zat ook een soort easter egg in de advertentie, zoals de mensen die de IAB sessie over bloggen gevolgd hebben ondertussen weten :)

Het businessmodel is ook aangepast op de huidige marktsituatie. Als adverteerder betaal je een flat fee, als blog krijg je een flat fee. Het is niet omdat je blog meer bezoekers trekt dat je meer inkomen krijgt. Er zijn waarschijnlijk 100 redenen om dat geen goed idee te vinden, maar er zijn er ook een paar goede om het wel zo te doen. Op die manier sluit je clickfraude nagenoeg uit, werk je zeer sterk op niche groepen (wat voor mij ook een serieuze USP is) en ondersteun je het community gevoel. Perfect aangepast aan de huidige marksituatie dus ;)
Je vermijd bovendien een CPC programma, wat voor mij een van de meest overgewaardeerde mediavormen is, omdat je het hele branding en awareness proces negeert.
Ik geloof wel in een CPA/CPX model (Cost Per Acquisition/execution) maar dan wel op voorwaarde dat je de conversie perfect kunt meten. Awarness creƫren en dan nadien niet weten wat de consument er mee doet is wat dat betreft modelondermijnend.

Maar soit AdHese dus (mediamodellen een andere keer). Ze gaan nog groot worden, dus profiteer van de groeifase! Het is zeer betaalbaar. Wil je zelf eens een advertentie experiment opzetten, contacteer dan Sven Marievoet met mijn groeten. Misschien krijg je wel extra korting ;)

Ad:tech Parijs

Steven | marketing, advertising & campaigns | Sunday, 04 March 2007

Ik zit deze week dinsdag en woensdag op Ad:tech Paris. Toevallig nog mensen die gaan en goesting hebben in een meet en greet/eat.

Interessant programma.