Superman

Steven | Random Thoughts | Wednesday, 12 July 2006

Superman Returns. Vanaf vandaag in de zalen. Blockbuster die overal opduikt.

Grappig hoe ze (in tv interviews met verschillende betrokkenen) de figuur proberen te marketen als “Superman is het beste in de mensheid”. Iedereen is een stukje Superman.

Bij superman moet ik altijd denken aan die memorabele quote uit Kill Bill, boenk erop:

“An essential characteristic of the superhero mythology is, there’s the superhero, and there’s the alter ego. Batman is actually Bruce Wayne, Spider-Man is actually Peter Parker. When he wakes up in the morning, he’s Peter Parker. He has to put on a costume to become Spider-Man. And it is in that characteristic that Superman stands alone. Superman did not become Superman, Superman was born Superman. When Superman wakes up in the morning, he’s Superman. His alter ego is Clark Kent. His outfit with the big red “S”, that’s the blanket he was wrapped in as a baby when the Kents found him. Those are his clothes. What Kent wears, the glasses, the business suit, that’s the costume. That’s the costume Superman wears to blend in with us. Clark Kent is how Superman views us. And what are the characteristics of Clark Kent? He’s weak, he’s unsure of himself… he’s a coward. Clark Kent is Superman’s critique on the whole human race. Sort of like Beatrix Kiddo and Mrs. Tommy Plympton.”

Aldus Bill.

Superman Returns, geregisseerd door Bryan Singer. Ik ben sinds The Usual Suspects fan, dus misschien moet ik maar eens gaan zien.

One red paperclip: mission accomplished

Steven | marketing, advertising & campaigns | Sunday, 09 July 2006

Wie heft het verhaal nog niet gehoord: Kyle MacDonald wilde een ronde paperclip ruilen voor een huis. Met de nodige tussenstappen uiteraard.
Zijn relaas konden we een jaar lang volgen op zijn blog, http://oneredpaperclip.blogspot.com

Kyle is een slimme gast. Hij weet de media te bereiken, de sympathie van de mensen te winnen en daardoor zijn zaak te verkopen. Ik vergelijk zijn quest altijd met de million dollar homepage. Het is imho het zelfde idee. Alleen, in tegenstelling tot alle MDH klonen, weet Kyle er een creatief nieuw idee van te maken.

Kyle is er dus in geslaagd zijn huis te ruilen. Hij ruilde het voor een rol in een Hollywood film. Zijn laatste ruil was met een stadje in Canada, Kipling, dat hem dus een huis aanbood.

Wat kunnen we hier uit leren:
- Dat je met het nodige lef, ideeën, daadkracht, goesting, .. aangevuld met de feeling om veel mensen en media te bereiken .. letterlijk alles kunt bereiken. Zolang je maar in jezelf geloofd.
- Dat het stadje de PR deal van zijn leven gedaan heeft. Je moet dus altijd op de uitkijk staan om zulke kansen te ontdekken, en buiten de lijnen durven denken om ze te benutten!

Leuven, let’s meet together

Steven | Random Thoughts | Tuesday, 04 July 2006

“Als ik nog eens in Leuven ben ..”, ik mailde het daarstraks nog naar een conculega. Hoe absurd, ik woon in Leuven! Maar ben inderdaad zelden hier. Over het algemeen toch zeker een 12 uur per dag van huis, en als er dan ‘s avonds al eens iets te doen is is dat ook zelden een thuismatch (Brussel, Antwerpen, ..).

Nochtans weet ik dat er redelijk wat mensen uit de sector (new media/interactieve marketing/.. ) in Leuven wonen en/of werken. Alleen zien we elkaar hier nooit.

Daarom denk ik er aan een networking group op te richten in Leuven. De LIMNG (cool name tbc) Leuvense Interactieve Media Networking Group. Een ontmoetingsplatform voor mensen die zowat met dezelfde dingen bezig zijn. De bedoeling zou dan zijn eens in de maand of om de 2 maanden samen te komen, een sessie te doen, en voor de rest gezellig bijbabbelen met een hapje en een drankje. In Leuven uiteraard, niet enkel voor Leuvenaars.

Zijn er nog mensen in geïnteresseerd? Laat het me weten, via email of via de comments. Als ik een stuk of 10 professionals (van verschillende bedrijven, sympathisanten uiteraard ook welkom) bij elkaar kan vinden denk ik er serieus mee door te gaan.

We asked MUSE

Steven | marketing, advertising & campaigns | Tuesday, 04 July 2006

I blogged about it on the These Days blog but present you the interview right away. It was fun to interview them. Very nice guys.

You can download the video @ askmuse.be

SEM = Search Engine Maffiapraktijken

Steven | Google | Tuesday, 04 July 2006

Sinds vorige week vrijdag in het nieuws (in Datanews), en pretty hot: het nieuwe SEO schandaal.
Schurk van dienst: Publicityweb
(more…)