One red paperclip: mission accomplished

Steven | marketing, advertising & campaigns | Sunday, 09 July 2006

Wie heft het verhaal nog niet gehoord: Kyle MacDonald wilde een ronde paperclip ruilen voor een huis. Met de nodige tussenstappen uiteraard.
Zijn relaas konden we een jaar lang volgen op zijn blog, http://oneredpaperclip.blogspot.com

Kyle is een slimme gast. Hij weet de media te bereiken, de sympathie van de mensen te winnen en daardoor zijn zaak te verkopen. Ik vergelijk zijn quest altijd met de million dollar homepage. Het is imho het zelfde idee. Alleen, in tegenstelling tot alle MDH klonen, weet Kyle er een creatief nieuw idee van te maken.

Kyle is er dus in geslaagd zijn huis te ruilen. Hij ruilde het voor een rol in een Hollywood film. Zijn laatste ruil was met een stadje in Canada, Kipling, dat hem dus een huis aanbood.

Wat kunnen we hier uit leren:
- Dat je met het nodige lef, ideeën, daadkracht, goesting, .. aangevuld met de feeling om veel mensen en media te bereiken .. letterlijk alles kunt bereiken. Zolang je maar in jezelf geloofd.
- Dat het stadje de PR deal van zijn leven gedaan heeft. Je moet dus altijd op de uitkijk staan om zulke kansen te ontdekken, en buiten de lijnen durven denken om ze te benutten!