Interactieve Marketing

Steven | marketing, advertising & campaigns | Monday, 25 September 2006

Daarstraks Evert-Jan van Marketing.Interactive ontmoet op het laatste IAB Netcafé. Ik heb hem beloofd dat we iets frequenter ons werk zullen doorsturen. Binnenkort dus meer These Days op zijn blog.

Het Netcafé was weer de moeite. 2 gasten ter plaatsen: Gert Pauwels van Atmosphere BBDO en Brice Le Blévennec van Emakina. Gert weerlegde een aantal argumenten om niet voor online media te kiezen. Best wel interessant, maar niet zoveel nieuws onder de zon. Brice gaf zoals gewoonlijk een bloemlezing uit eigen werk.
2 special guests ook: Jan van de Berge vanuit Shanghai en Erwin Jansen uit New York. Jan is in Shanghai de Chinese poot van i-merge aan het uitrollen en gaf ons zijn kijk op de situatie daar. Vind ik meestal wel interessant (Lees ook zijn column in Vacature). Erwin (These Days) is deze week in New York voor de Advertiser week. Hij vergeleek de Europese situatie met de Amerikaanse. Hoewel we op het vlak van creativiteit zeker niet moeten onderdoen hebben we nog een ferme weg te gaan: naar zelfvertrouwen, executie, budgetten, .. . Keep your talent close was dan ook één van de belangrijkste boodschappen, want blijkbaar is er al een serieuze drain van Europa naar de States bezig.

Volgende afspraak: het Mobile Marketing Congres in oktober.