Heineken loves Google

Steven | marketing, advertising & campaigns | Sunday, 02 April 2006

Het moet gezegd zijn: de Belgen zijn niet al te verlekkerd op Nederlands bier, en Heineken spant ongetwijfeld de kroon wat kutbieren betreft, maar ze kennen daar verdommen iets van Marketing.

Het tapvat is weer op tournee. Vorige keer kon je een hoogst persoonlijke e-card versturen. Je gaf een locatie in, en met behulp van Google images search werden er foto’s van die locatie gezocht waar je vervolgens een compositie mee kon maken.

Bij de nieuwste actie wordt Google maps gebruikt. Je moet een locatie vinden op de wereldkaart. Je zoektocht wordt gestuurd door radiosignalen die afhankelijk van je beweging sterker of minder sterk worden. Je kan de website hier vinden.

(Klein slordigheidje: als je wilt spelen zal je op de skip intro knop moeten kilkken. Doe je dat niet, dan zijn de verdere buttons niet klikbaar.)

Beide acties zijn schitterend geïntegreerd uitgewerkt door Qi interactief. Een Nederlands Agency dat we nog in de gaten moeten houden!