Management …

Steven | management | Thursday, 07 June 2007

Dilbert

I love Dilbert :-)

If management is only taken serious if other people’s opinion count, then please involve other people. They’ll keep you straight.
On the other hand, if you’re no management material, stay off!

Bla blablablablablabla bla!

Steven | Random Thoughts | Saturday, 02 June 2007

Politics! (schaamteloos gepikt van Belgian Asociality)

Moest ik ooit in de politiek gaan dan zou dit mijn discours zijn:

1/ Ideologie van het gezond verstand
2/ Geen a-priori strategieën waarmee je alles in de toekomst kan kaderen. Laat ons bij problemen discussiëren hoe we er uit graken ipv verzuild te beslissen
3/ Afbouwen van inefficiëntie binnen België. Ik denk aan ambtenarij en zeker ook aan vakbonden. Alle instituten die er voor zorgen dat mensen berusten in een inefficiënte/onproductieve situatie moeten wat bij betreft grondig onder de loep genomen worden. Dan kan je beter de mensen de mogelijkheid bieden bv niet te werken en daar iets tegenover te stellen, dan is het tenminste duidelijk voor iedereen.

BTW: niets tegen vakbonden op zich. Ze zijn nodig en vooral nodig geweest. Wel iets tegen de onredelijke machtsorganen die ze lijken te worden.

Ook grappig hoe de verschillende politieke strekkingen lijken te versmelten in een populariteitswedstrijd voor het premierschap.

Sales vs Marketing

Steven | marketing, advertising & campaigns | Friday, 01 June 2007

“I’m marketing, not sales”
Made me think.

Marketing is about delivering an experience. A gut feeling, an emotion, a relation. It’s about bonding with your customers, and with your prospects.
Sales is conversion driven. It’s making the prospect a customer. Get the money out of his pocket and give something in return.

If sales isn’t marketing, the job ends here. Good sales people are, in my mind, always marketeers as well. They make sure this one transaction evolves in something beautiful: a relation. On the other hand, bad sales kills every possible relationship instantly. Maybe you still use the service, maybe you still buy the product, but as soon as you got a better alternative you’re gone.

Marketing sounds less dirty then sales. It’s the higher craft, at least marketing people seem to think so. But there is at least 1 thing they can learn from sales people: in the end it’s al about conversion. You might be a fancy marketeer not caring about these numbers, claiming it’s about the image you create, and that your results can’t and shouldn’t be measured. If so I wouldn’t call you a marketeer but a dumb moron.

So call me a marketeer+. I’m in marketing, but I care about conversion and sales.